Συμβουλές επιτυχημένης συνέντευξης

από KSM HR

Πήρες Πρόσκληση σε συνέντευξη Εργασίας!
Και μετά;!

Η πρόσκλησή σας σε συνέντευξη για μία θέση εργασίας μαρτυρά ότι το βιογραφικό σας σημείωσε επιτυχία, όσον αφορά τα ζητούμενα προσόντα. Δείξτε ενθουσιασμό και αισιοδοξία, αλλά παράλληλα προετοιμαστείτε σωστά για το επόμενο σημαντικό βήμα!

reduce-your-stress-and-anxiety-practicing-a-simple-meditation

1.Προετοιμάσου για τις σωστές απαντήσεις!
Κάντε μια έρευνα με τις ερωτήσεις που συνηθίζονται στον συγκεκριμένα τομέα εργασίας. Μερικές από τις πιο δημοφιλείς θα βρείτε εδώ (λινκ με το προηγούμενο άρθρο) και θα σε βοηθήσουν να προετοιμαστείτε σωστά.
Αναλύστε σενάρια έκβασης της συνέντευξης (π.χ. αν ο συνομιλητής σας φέρει σε δύσκολη θέση, ζητώντας σας διευκρινίσεις για κάτι που τεχνηέντως αφήσατε ασαφές στο βιογραφικό σας σημείωμα, ή αν σας ρωτήσει ευθέως τι μισθό θα θέλατε) και σκεφτείτε πώς θα μπορούσατε να ελιχθείτε.

2. Επαγγελματική εμφάνιση
Μεριμνήστε ώστε τα ρούχα και τα υποδήματά σας να είναι απολύτως καθαρά και αξιοπρεπώς διατηρημένα, ανεξαρτήτως παλαιότητας. Η εμφάνισή σας θα πρέπει να είναι διακριτική, σοβαρή και να αντιστοιχεί στη θέση εργασίας, την οποία διεκδικείτε. Λάβετε υπόψη ότι σε κάθε επαγγελματικό τομέα αναπτύσσονται διαφορετικά dress codes, παραδείγματος χάρη είναι πιο πιθανό να συναντήσετε casual chic ενδυματολογικές επιλογές σε έναν χώρο καλλιτεχνικής έκφρασης, από ότι σε μία τράπεζα.
Το ίδιο συμβαίνει και σε διαφορετικά επίπεδα ιεραρχίας, ως εκ τούτου κι έτσι αναμένει κανείς διαφορετική εμφάνιση από έναν υποψήφιο Διευθυντή Παραγωγής και από έναν υποψήφιο εργάτη. Σε κάθε περίπτωση προτείνεται να αποφεύγετε jeans, T-shirts, ρούχα που αφήνουν ακάλυπτο μεγάλο μέρος του δέρματος, ογκώδη κοσμήματα, βαριά αρώματα, εξεζητημένα χτενίσματα, καθώς και οτιδήποτε εκτιμάται ότι ενδέχεται να προσβάλλει τις πεποιθήσεις των συνομιλητών σας, όπως γνήσιες γούνες, μπλούζες με προκλητικά κοινωνικά, πολιτικά ή θρησκευτικά μηνύματα κ.ά.

3. Απαραίτητα αντικείμενα
Φροντίστε να έχετε μαζί σας ένα αντίγραφο του βιογραφικού σας σημειώματος, σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή. Οι υποψήφιοι που φέρουν μαζί τους σημειωματάριο, στιλό, agenda, calculator ή ηλεκτρονικές συσκευές με αντίστοιχες λειτουργίες, ενδέχεται να έχουν την ευκαιρία να διακριθούν έναντι των άλλων, για την οργανωτικότητα και την προνοητικότητα τους.
Τέλος, χαρτομάντιλα και καραμέλες για ευχάριστη αναπνοή, μπορούν να σας φανούν εξαιρετικά χρήσιμα πριν από μία σημαντική συνάντηση.
Επίσης, πολύ σημαντικό και γενικώς θεωρείται αυτονόητο, αλλά πολλές φορές το ξεχνάμε! Πίνετε άφθονο νερό και ξεκινήστε εγκαίρως από το σπίτι σας, ειδικά αν έχετε να παρκάρετε, να βρείτε ταξί ή να κινηθείτε με δημόσια μέσα μεταφοράς.

4. Ακρίβεια
Η πιο πειστική απόδειξη της ακρίβειας και της αξιοπιστίας σας, σε αυτή την πρώτη συνάντησή σας με τον εργοδότη, είναι η έγκαιρη προσέλευσή σας στο χώρο της συνάντησης. Φροντίστε να βρίσκεστε νωρίτερα από την ώρα της συνάντησης στις εγκαταστάσεις της υποψήφιας εργοδότριας εταιρίας, ούτως ώστε μην βρεθείτε μπροστάς ε δυσάρεστες εκπλήξεις όπως κίνηση, βλάβη αυτοκινήτου, ή αστάθμητους παράγοντες.
Προτείνεται η προηγούμενη μετάβασή σας στις εγκαταστάσεις της εταιρίας, μία ή δύο ημέρες πριν από την ημερομηνία συνάντησης, προκειμένου να αποκτήσετε μία πρώτη εικόνα της περιοχής όπου βρίσκονται, να διερευνήσετε χώρους στάθμευσης πλησίον και να αποσαφηνίσετε την ακριβή θέση εισόδου επισκεπτών.

5. Γλώσσα του σώματος
Συγκρατήστε ότι το 80% της ανθρώπινης επικοινωνίας πραγματοποιείται σε μη λεκτικό επίπεδο. Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης θα πρέπει να είστε ευθυτενής, να διατηρείτε οπτική επαφή με το συνεντεύκτη σας και η στάση σας να παραπέμπει σε έναν ισορροπημένο συνδυασμό αυτοπεποίθησης και ευγένειας.
Αντενδείκνυνται τόσο οι αμυντικές στάσεις (κυρτή ράχη, χέρια που δημιουργούν «τείχος» μεταξύ εσάς και του συνεντευκτή, φωνή με όχι σταθερό τόνο κ.α.), αλλά και στάσεις που μαρτυρούν υπερβολική αυτοπεποίθηση ή υπερβολική άνεση στο χώρο του εργοδότη (ανοιχτό σταυροπόδι με τον αστράγαλο του ενός ποδιού να στηρίζεται στο γόνατο του άλλου, αμβλεία γωνία μεταξύ κορμού και ποδιών κατά τη διάρκεια του καθίσματος, τήρηση πολύ μικρού ορίου απόστασης από το συνεντευκτή κ.α.). Θυμηθείτε να πραγματοποιήσετε μια θερμή χειραψία με το συνεντευκτή σας και χαμογελάστε μόνο ειλικρινώς.

6. Ευγένεια
Συμπεριφερθείτε με τους τρόπους που διέπουν τη ζωή σας εν γένει. Κτυπήστε την πόρτα και περιμένετε θετική απάντηση προτού εισέλθετε σε έναν χώρο, χαιρετίστε κατά την προσέλευσή σας, ευχηθείτε καταλλήλως κατά την περίοδο σημαντικών εορτών, καθίστε όπου σας υποδείξουν χωρίς να παράγετε θόρυβο ή να μετακινήστε ανεξέλεγκτα μέσα στο χώρο, αποδεχτείτε ευγενικά ό,τι σας προσφέρουν, μη διστάσετε να ρωτήσετε που βρίσκεται η τουαλέτα, ή να ζητήσετε ένα χαρτομάντηλο ή ένα ποτήρι νερό και χαμηλώστε την ένταση του κινητού σας τηλεφώνου καθ’ όλη τη διάρκεια της συνάντησης. Σεβαστείτε το χρόνο που σας αφιερώνει ο συνεντευκτής σας για μια ουσιώδη γνωριμία μαζί του, σε ήρεμους και θετικούς τόνους.

7. Επικοινωνία
Να είσαστε ευγενικοί, αποφεύγοντας αρνητικές αξιολογικές κρίσεις προς πρώην συνεργάτες σας, καθώς επίσης και ύβρεις, ειρωνικά σχόλια, δυνατό γέλιο και άλλους ήχους. Προσαρμόστε τον τόνο και την ένταση της φωνής σας, στις απαιτήσεις του χώρου, όπου λαμβάνει χώρα η συνέντευξη. Συγκεντρωθείτε στη συζήτηση και βεβαιωθείτε ότι έχετε κατανοήσει πλήρως τις ερωτήσεις του, προτού επιχειρήσετε να τις απαντήσετε. Είναι προτιμότερο να ζητήσετε ευγενικά διευκρινίσεις για μία ερώτηση, από το να δώσετε μία άστοχη απάντηση.
Οι εργοδότες προτιμούν τους εργαζόμενους που διερευνούν περαιτέρω ό,τι δεν κατανοούν, από τους εργαζόμενους που βιάζονται να διεκπεραιώσουν μία εργασία, διακινδυνεύοντας σοβαρά λάθη.
Τι πρέπει να αποφύγετε σε κάθε περίπτωση

  •  να κατευθύνετε τη συζήτηση σε ευαίσθητα θέματα, όπως η πολιτική ή η θρησκεία,
  •  να αναφερθείτε σε αμιγώς προσωπικά σας θέματα όπως οι σεξουαλικές σας προτιμήσεις,
  •  να υποβάλλετε προσωπικές ερωτήσεις ή να απευθύνετε το λόγο στο συνεντευκτή σας σε ενικό αριθμό.

8 . Ειλικρίνεια
Θυμηθείτε ότι μία αναληθής δήλωση κατά τη διάρκεια της συνέντευξης μπορεί να σας οδηγήσει σε μία δυσάρεστη θέση, αφήνοντας αρνητικές εντυπώσεις για εσάς. Απαντήστε με σαφήνεια στις διευκρινιστικές ερωτήσεις του συνομιλητή σας και συγκρατήστε πως είναι προτιμότερο το να δηλώσετε ότι αισθάνεστε ικανοί και θα προσπαθήσετε θερμά να ανταποκριθείτε στις απαιτήσεις της θέσης, από το να δηλώσετε ότι έχετε αντίστοιχη προϋπηρεσία.

Στην πρώτη περίπτωση δείχνετε τη διάθεσή σας για μάθηση και εξέλιξη, και την τόλμη σας να αναλάβετε κάτι, για το οποίο θα χρειαστεί, ως αρχάριος/α, να εργαστείτε σκληρά.
Στη δεύτερη περίπτωση όχι απλώς θα κληθείτε σύντομα να αποδείξετε την εμπειρία που επικαλείστε, αλλά θα κριθείτε και περισσότερο αυστηρά, ως έμπειρος/η, για την απόδοσή σας.

9. Οι δικές σας ερωτήσεις!
Θυμηθείτε ότι στη συνέντευξη εργασίας δικαιούστε και εσείς να υποβάλλετε ερωτήσεις για να ενημερωθείτε για τη δραστηριότητα της εταιρίας και τις ανάγκες της θέσης, για την οποία υποβάλλετε την υποψηφιότητά σας.
Αφήστε το συνομιλητή σας να ολοκληρώσει τις ερωτήσεις του, και μετά υποβάλλετε τις δικές σας.
Μπορείτε να ρωτήσετε για, το επιθυμητό προφίλ του υποψηφίου, τους στόχους της θέσης, τις αποδοχές της θέσης, καθώς και το πού βρίσκεται στο εταιρικό οργανόγραμμα. Είναι καλό να δείξετε περαιτέρω ενδιαφέρον για τη θέση εργασίας ρωτώντας αν θα μπορούσατε να επικοινωνήσετε εκ νέου με το συνομιλητή σας, για να ενημερωθείτε σχετικά με την εξέλιξη της διαδικασίας στελέχωσης της θέσης.
Επίσης, μπορείτε να ρωτήσετε το συνεντεύκτη σας αν είναι ικανοποιημένος από τη σαφήνεια των απαντήσεών σας, ή αν θα ήθελε να αναλύσετε κάποια εξ αυτών.
Στο τέλος της συζήτησης ευχαριστήστε το συνομιλητή σας για το χρόνο που σας αφιέρωσε, καθώς και για την ευκαιρία που σας έδωσε να παρουσιάσετε τον εαυτό σας. Ευχηθείτε του καλή συνέχεια και εγκαταλείψτε το χώρο διακριτικά.

Καλή Επιτυχία!